Canis Eto-Logicus

Canis Eto-Logicus
Respecte, comunicació, amor, vincle, lideratge, diversió i treball en equip son les claus per aconseguir una relació increïble amb el nostre gos.

29 d’abr. 2014

Seminari Tellington TTouch

Essent una defensora convençuda de les tècniques d'educació en positiu, no m'ho vaig pensar dues vegades i em vaig inscriure en aquest seminari de dos dies sobre les tècniques Tellington TTouch, organitzat pels col·legues de Zonacan. Jo ja havia llegit alguna cosa sobre aquesta manera de relacionar-se amb els animals i de modificar la seva conducta de forma respectuosa i per això m'hi he llançat de cap.

Wendela explicant alguns tocs

Quan la Wendela Bicker, la mestra, ens va explicar quin era el significat de la primera T de TTouch ja no em va quedar cap dubte de que es tractava d'un mètode amable en què es procura millorar la relació de l'animal i l'humà. Perquè aquesta T significa "trust", confiança, una cosa que es perd ràpidament (per donar un cop, una estrebada, una "broma", una mala experiència, etc) i que pot ser difícil de recuperar. Necessitem que els peluts confiïn en nosaltres per treballar-hi sense pressions estressants i contraproduents. 

Els humans fent el laberint per entendre'l abans d'entrar amb els peluts!

El TTouch té diverses tècniques, com els tocs en diverses zones del cos (zones que el propi animal no pot tocar), la utilització d'embenatges, exercicis físics i ens serveixen per a moltes coses : relaxar l'animal, ajudar-lo a superar la seva timidesa, por, estrès, ansietat ; es útil en casos de gossos nerviosos i porucs; també té efectes beneficiosos en gossos amb tot tipus de problemes de salut i en la seva rehabilitació. Hi ha molta informació a internet, però si us interessa podeu entrar a la web de la Wendela, Happy Animales o a la de la creadora del mètode, la Linda Tellington-Jones www.ttouch.com.

La Belén conduint en Piti pel laberint.

Per a mi ha estat molt bona experiència per dos motius, cadascun molt important. El primer es que han estat dos dies intensos d'aprenentatge, pràctiques i de conèixer professionals i companyes magnífiques que espero retrobar aviat. El segon es que em vaig endur una bona sorpresa amb un dels meus gossos, en Piti; ell era, fins ahir, un gos reactiu amb altres mascles i, amb el seu recent problema de cataractes, des de fa uns mesos s'havia tornat poruc i insegur. Doncs ahir no les tenia totes portant-lo al seminari ja que hi havien altres gossos, però abans d'entrar em vaig obligar a respirar fondo i esborrar les anteriors experiències, a donar-li una oportunitat i deixar-lo fer. Quina sorpresa! Es va comportar com el millor dels gossos! Es va relacionar amb els altres peluts comportant-se com una "celebrity" canina! La Wendela va estar treballant amb ell i li va anar molt bé!

Per part meva, aplicaré els nous coneixements tant en els casos de modificació de conducta com en els d'educació bàsica, en podeu estar segurs/es! I podré assessorar amb noves tècniques els casos que arribin a l'Associació Protectora l'Anxova Peluda, que tot i la recent creació ja està fent una gran tasca traient peluts dels carrers i buscant-los acollida i adopció! 

Estic convençuda que el TTouch em serà de gran ajuda a mi, als peluts i, sobretot, als seus humans!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Segueix la nostra pàgina a facebook!