Canis Eto-Logicus

Canis Eto-Logicus
Respecte, comunicació, amor, vincle, lideratge, diversió i treball en equip son les claus per aconseguir una relació increïble amb el nostre gos.

11 d’ag. 2014

Bricolatge a Musell : un llit de pallet

Benviguts a la primera edició de BricoMusell!

Aquí a can Musell som bastant manetes. I si combinem això amb els pallets que hi ha al garatge i la presència dels dos peluts, era inevitable que m'acabés animant a fer-los un llit de pallet. 
No es gens difícil, no necessites haver estudiat fusteria! Ara bé, cal tenir seny i ganes. Si teniu temps en un parell de dies el teniu enllestit!

El llit pas a pas :

1.- Vaig triar un pallet més llarg que els de la mida estàndard i que tenia els llistons de la superfícies un xic més separat. Amb la serra elèctrica el vaig tallar a la mida adequada i vaig utilitzar les fustes i llistons sobrers per complementar la base. Per desmuntar els llistons, que van clavats amb claus llargs (i ben rovellats en aquest cas) cal un tornavís pla i un martell; introduint el tornavís entre les travesses i donant uns cops de martell perquè s'encalli a certa profunditat després només cal fer palanca per aconseguir aixecar un dels llistons. Els claus seguiran al darrera. Després només cal extreure els claus amb molt de compte. I si teniu un llimoner o un taronger (qualsevol cítric!) amb les fulles grogues, podeu guardar uns quants claus per enterrar-los a prop de les seves arrels : a mesura que l'òxid els vagi desfent, rebran un suplement de ferro!


2.- Com que les travesses de la base eren escasses, només n'hi havia quatre, en vaig afegir dues més per assegurar la plataforma i que no fos una superfície inestable per a la Pometa, que ja té nou anys i artrosis, pobreta! 

3.- Amb una llimadora elèctrica vaig repassar totes les fustes perquè no hi quedés cap estella perillosa. Amb cola de fuster vaig reforçar les juntes, reomplir esquerdes, etc. 

4.- Com a complement ideal, tant per estètica com per funcionalitat, vaig pensar en una baraneta : queda bonic i evita que el matalàs es desplaci amb el moviment de la peluda! Per assegurar que quedava fermament adherida a la base, per la part interior hi vaig col·locar unes L metàl·liques.

5.- Tenia un matalàs d'escuma que vam treure d'un sofà de l'ikea que vam jubilar. Prenent les mides de la base vaig retallar-ne dos rectangles idèntics. Aprofitant la funda de buata del mateix sofà en vaig fer una funda pel matalàs, desenfundable per poder-la passar per la rentadora. Testat per tota la família : súper còmode!

Reutilitzant escuma super elàstica i resistent!

6.- Un cop acabada l'estructura li vaig donar dues capes de vernís amb un colorant de to de fusta per tornar-li una espurna de vida a aquells llistons desgastats per les inclemències del temps.


Última capa de vernís.


7.- Deixat assecar ben sec, només restava afegir el matalàs, recobert amb un llençol impermeable per a bressol (dels que venen al xino) i cobert amb un llençol vell. A casa reutilitzem tot el que podem!

A punt per rebre musells peluts!

I voilà! Un llit pràctic i còmode que aïlla els ossos de la Pometa del terra, ben airejat per totes bandes i, a més, decoratiu!


El llit es un recurs preuat i en Piti va ser el primer en reclamar-lo!

Com veieu, en Piti no va perdre el temps. Es reparteixen l'usdefruit equitativament ( més o menys!) : en Piti hi fa bones becaines i la Pometa hi passa les nits!
Si us agrada, hi ha autèntiques birgueries del bricolatge que podeu buscar per youtube : lliteres; llits en plataforma, amb escales i tot; casetes de fusta més estiloses del que a molts agradaria... En fi, teniu tot un món de possibilitats per posar-vos a feinejar!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Segueix la nostra pàgina a facebook!